سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنج نکته برای انتخاب ولو درست

عملکرد طراحی انواع استاندارد شیر را تعیین می کند. اینها از متداول ترین انواع شیر هستند:

 

شیر ها را چک کنید

شیرهای توپی

شیرآلات سوزنی

دریچه های اندازه گیری

شیرآلات را تغییر دهید

استوانه

دریچه های تسکین دهنده

تنظیم کننده

شیر های خرج کن

اندازه مناسب شیر نیز مهم است. انتخاب شیر مناسب به معنای مطابقت اندازه شیر با جریان مورد انتظار از طریق سیستم است.

 

انواع شیرآلات متداول در VMA ، انجمن تولیدکنندگان شیرآلات آمریکا

 

نحوه انتخاب شیر مناسب (با موافقان و مخالفان) در کنترل های واقعگر

 

جریان و اندازه گیری سوپاپ در Engineering360 ، IEEE GlobalSpec

 

 

 

نکته 2 - مصالح ساختمانی

نیازهای سازگاری شیمیایی را بدانید. مواد شیر باید با گازها یا مایعات جریان یافته در آن سازگار باشد. شیرهای پلاستیکی معمولاً بهتر از شیرهای فلزی در برابر مواد شیمیایی خشن یا خورنده مقاومت می کنند.

 

شیرهای توپی مینیاتوری: پلاستیک ، برنج یا فولاد ضد زنگ؟ در ISM ، ساخت تخصص های صنعتی.

 

نمودار سازگاری شیمیایی در ISM ، تولیدات تخصص های صنعتی.

نکته 3 - الزامات عملکرد

نیازهای فشار و دما را تعیین کنید. از هر دو محدوده دما و فشار در محل نصب شیر مطلع شوید. شیرآلات فلزی تمایل دارند در برابر دما و فشارهای بالاتر از شیرهای پلاستیکی مقاومت کنند. شیرهای فلزی نیز معمولاً برای گازهای تحت فشار بهترین هستند. دلیل این امر این است که آنها تمایل دارند از دریچه های پلاستیکی قوی تر باشند.

 

معیار انتخاب برای قابلیت اطمینان پمپ و شیر در مجله پردازش

 نکته 4 - شیرآلات چک دارای شرایط خاصی هستند

اطمینان حاصل کنید که شیر کنترل جدید مطابق انتظار کار خواهد کرد. به زمان پاسخ مورد نیاز و همچنین فشار ترک خوردگی لازم برای باز کردن شیر نگاه کنید.

 

ملاحظه دیگر به طور معمول بسته است در مقابل به طور معمول باز طرح های اساسی سوپاپ چک وجود دارد که برای باز شدن به فشار پایین دستی مثبت نیاز است. این شیرها معمولاً به عنوان سوپاپ های کنترل بسته شناخته می شوند. طرح های دیگری نیز وجود دارد که برای بستن نیاز به فشار مثبت دارد. به این شیرها معمولاً شیرهای باز باز گفته می شود. یک انتخاب مناسب بین این دو می تواند قابلیت اطمینان سوپاپ را بهبود بخشد. معمولاً بهتر است این تصمیم را بر این اساس تنظیم کنید که آیا شیر معمولاً در حالت کارکرد عادی سیستم بیشتر باز است یا معمولاً بیشتر بسته است.

 

برخی از انواع سوپاپ های چک اگر به صورت افقی به جای افقی نصب شوند ، ممکن است درست کار نکنند. جهت جریان (به بالا در مقابل پایین) و تراکم سیال هر دو برای طراحی سوپاپ های چک که می توانند به صورت عمودی نصب شوند مهم هستند.

 

بررسی دریچه های بررسی - مقدمه ای در ISM ، تولیدات تخصص های صنعتی.

 نکته 5 - نگهداری

فراموش نکنید که تعمیر و نگهداری مداوم را در نظر بگیرید. هر انتخاب شیر باید شامل توجه به نیازهای نگهداری باشد. این امر هم برای قابلیت اطمینان شیر و هم برای پایداری کاربرد مهم است.

 

نمونه بارز آن شیرهای توپی است. آنها در برابر گرفتگی ، گرفتگی یا سوunction عملکرد مقاومت می کنند. اما برای تنظیم جریان مناسب نیستند. استفاده از آنها برای کنترل جریان می تواند منجر به نشت یا خرابی زودرس شود.

 

نوع اتصال سوپاپ بر سهولت و سرعت تعمیر یا تعویض تأثیر می گذارد. هر نوع اتصال (رزوه ای ، خاردار ، فشار دادن ، Luer و غیره) مزایا و معایب خود را دارد.

 

تعمیر و نگهداری کارخانه و تجهیزات در HSE ، بهداشت و ایمنی اجرایی

 

 

 

دانستن اینکه از کجا باید شروع کنید ، انتخاب شیر را سریعتر و آسان تر می کند

ایناهاش. دانستن اطلاعات خاص از قبل ، انتخاب شیر مناسب را آسان تر و مسلم تر می کند. همیشه عوارضی مانند نیازهای برنامه ، شرایط عملیاتی و سازگاری شیمیایی وجود دارد. شروع با نیازهای اساسی شیر ، انتخاب شیر را ساده و تسریع می کند:

 

اندازه و نوع شیر

مصالح ساختمانی

ملزومات اجرا

شرایط خاص شیر را بررسی کنید

برنامه ریزی نگهداری

 

برخی منابع اضافی

 

فیلترهای خطی برای محافظت از م Controlلفه های کنترل جریان کوچک در ISM ، تولیدات تخصص های صنعتی.

 

نحوه انتخاب فیلتر درون خطی - اتصالات فیزیکی در ISM ، ساخت تخصص های صنعتی.

 

اتصالات بارب در عمق - طراحی و عملکرد در ISM ، ساخت تخصص های صنعتی.

چگونه ISM به شما کمک می کند دریچه مینیاتوری مناسب برنامه خود را پیدا کنید

خدمات شخصی و منابع شخصی موجود در وب سایت ISM می تواند کمک بزرگی در هنگام انتخاب سوپاپ داشته باشد. منابع آنلاین موجود شامل راهنماهای مرجع سازگاری شیمیایی ، نقشه های بعدی و برگه های داده محصول است. کاتالوگ شیرهای کنترل جریان آنلاین و PDF ما امکان دسترسی به انواع مختلف شیرهای کوچک ، انواع اتصال ، مواد و اندازه ها را فراهم می کند:

در لوله کشی از انواع مختلف شیر استفاده می شود. در این مقاله ، من طبقه بندی سوپاپ ها و عملکرد شیرها را شرح داده ام. بیایید با تعریف Valve شروع کنیم.

 

سوپاپ چیست؟

این احتمال وجود دارد که شما از قبل این را بدانید. اما تازه سازی حافظه هیچ ضرری ندارد.

 

سوپاپ وسیله ای است که جریان مایعات را با باز کردن ، بسته شدن یا انسداد نسبی جریان سیال تنظیم ، کنترل یا هدایت می کند. صدایی کمی پیچیده؟ خوب ، اجازه دهید این را بیشتر ساده کنم. شیر یک وسیله مکانیکی است که جریان و فشار سیال را در داخل یک سیستم یا فرآیند کنترل می کند. بنابراین اساساً جریان و فشار را کنترل می کند.

 

انواع شیرآلات

در لوله کشی بسته به نیاز از انواع زیر شیر استفاده می شود. هزینه سوپاپ در سیستم لوله کشی تا 20 تا 30 درصد از هزینه کلی لوله کشی است. و هزینه نوع و اندازه مشخص شیر می تواند 100? متفاوت باشد. این بدان معناست که اگر یک شیر توپی را روی یک شیر پروانه ای برای همان عملکرد انتخاب کنید. این می تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. بنابراین ، انتخاب سوپاپ ها برای اقتصاد و همچنین کارخانه های فرآیند ضروری است.

شیر دروازه ای

دریچه جهان

سوپاپ را چک کنید

شیر پلاگین

شیر توپی

شیر پروانه ای

شیر سوزنی

دریچهی پیچی

شیر فشار